Dit vinden klanten naast een goede prijs ook belangrijk

Een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen voordat ze beginnen: wat vinden klanten nou echt belangrijk? En in eerste instantie wordt dan altijd op de prijs ingegaan. Logisch ook, want dat is een zeer belangrijke factor. Iedereen wil het liefst luxe producten of diensten tegen de scherpste prijs en daarom zijn er ook vele vergelijkingswebsites in het leven geroepen door de jaren heen. Het is echter goed om te weten dat dit niet alleen relevant is. 

Er zijn naast een goede prijs ook verscheidene andere zaken die klanten belangrijk vinden. Waar je ze mee kunt binden en behouden, zodat ze vaker producten of diensten bij je afnemen. In dit artikel gaan we op drie belangrijke aspecten in. 

Waardering

Voor een bedrijf is het cruciaal om te laten zien dat je klanten echt waardeert. Wanneer je weleens recensies online leest, dan zie je vaak een belangrijk aspect terugkomen: dat klanten het niet fijn vinden wanneer ze als een ‘nummertje’ worden gezien. Zeker als het gaat om klanten die vaak producten of diensten bij je afnemen. Dan willen ze zien en beleven dat je echt aandacht aan ze geeft. 

En deze waardering kun je als bedrijf op verschillende manieren tonen. Enerzijds door luxe relatiegeschenken bedrukken en deze weg te geven bij bepaalde gelegenheden of wanneer klanten bijvoorbeeld voor een groot bedrag iets uit je webshop hebben besteld. 

Een andere manier om waardering te tonen: speciale aanbiedingen, loyaliteitsprogramma’s of simpelweg complimentjes geven. Je zal zien dat dit de relatie tussen jou en de klanten verbetert en dat je daardoor ook betere recensies krijgt en positieve mond-tot-mondreclame. 

communiceren met klant

Communicatie

Wat klanten echt belangrijk vinden kun je voor een groot deel aflezen aan de ontevredenheid die je in recensies ziet terugkomen. Hoewel iedereen de recensies anders formuleert, zie je vaak een ander belangrijk aspect terug. Communicatie: of beter gezegd, het gebrek eraan. Veel klanten vinden het niet heel erg dat er een probleem is met een product of dienst, wanneer het maar goed en tijdig wordt opgelost. 

Dat ze niet constant van het kastje naar de muur worden gestuurd. Of nog erger: dat ze niet weten hoe de klantenservice te bereiken is, waar ze precies met hun vraag heen moeten en andere herkenbare problemen waar je ongetwijfeld al eens mee te maken hebt gehad. Maar wat zijn dan de kernprincipes van goede communicatie? 

Nummer 1: wees duidelijk en ga niet omslachtig formulen. Nummer 2: reageer op tijd of geef aan wanneer ze een reactie kunnen verwachten. Nummer 3: kom zo snel mogelijk met een oplossing!

Kwaliteit en luxe

Als laatste nog even goed om te benoemen: de kwaliteit van producten en diensten wordt ook steeds belangrijker. Veel mensen beseffen inmiddels wel dat bij veel producten en diensten goedkoop duurkoop is. 

Foto van Vincent
Vincent

Auteur Luxueus.nl

Vincent is een gepassioneerde schrijver en lifestyle-expert die zijn pen richt op de wereld van luxe. Als auteur voor het gerenommeerde blog Luxueus.nl deelt hij zijn diepgaande inzichten in de weelde van het leven. Zijn scherpe observaties en verfijnde schrijfstijl maken zijn bijdragen tot een boeiende leeservaring voor iedereen die geïnteresseerd is in de pracht en praal van een luxueuze levensstijl.

Met een scherp oog voor detail en een ongeëvenaarde passie voor alles wat met luxe te maken heeft, brengt Vincent de lezers op de hoogte van de nieuwste trends, exclusieve bestemmingen en de meest verfijnde producten op de markt. Zijn artikelen bieden niet alleen een inkijkje in de wereld van elegantie, maar dienen ook als inspiratiebron voor degenen die streven naar een verfijnde levensstijl.

Volg Vincent op Luxueus.nl om de meest recente en boeiende verhalen te ontdekken over de wereld van luxe, en laat je leiden door zijn deskundige pen door de schitterende aspecten van een weelderig leven.